חפש בבלוג זה

יום שלישי, 1 ביוני 2010

21/9/2009 - יום השואה וספורט מוטורי




יום השואה 2004 ואני נמצא בתל אביב , מאזין ברדיו לתוכניות שונות על גבורה ולחימה מול האויב הנאצי . בערב בבית , מנסה לחזור לשגרה , שהיא בשבילי כמובן ספורט מוטורי בדרך זו או אחרת , במקרה הזה , כתיבת מאמר לאתר אינטרנט ואז עולה במוחי הרעיון …למה לא לשלב בין השניים .

יום השואה וספורט מוטורי . כיצד ?

ובכן , מרוצי מכוניות התקיימו מאז השנים הראשונות של יצור המכוניות וכמובן שנמשכו עמוק לתוך שנות ה-30 ועד מלחמת העולם השנייה . כל שנאלצתי לעשות בתחילה היה להקיש במנוע החיפוש של GOOGLE , שילובים שונים של הערכים NAZI ו- MOTORSPORT והבנתי עד כמה חומר קיים בנושא ועד כמה מעורבות הנאצים הייתה עמוקה. לפני כן , חשבתי שאני יודע משהו בהיסטוריה של הספורט המוטורי , מיד הבנתי עד כמה אני לא יודע ושקעתי לתוך חיפוש חומר מוחשי יותר של ספרים ותמונות . הספר הראשון שהומלץ על ידי המומחים של פורום TNF באתר של ATLAS היה racing the silver arrows של chris nixon והוא נרכש במהרה, תודות למשה פינצ’בסקי (פרופסור לפורמולה-1 בעצמו) ובמציאה והפך “לתנ”ך “ שלי במקרה הזה ולמקור האינפורמציה הראשוני והעיקרי שלי . בהמשך נחשפתי לעוד ספרים רבים וקלטות וידאו (זוכרים, פעם היה דבר כזה̷ ;) אשר תיעדו את התקופה , נוצרו קשרים אישיים עם אנשים שונים בעולם שהתענינו בתקופה שנקראת “תור הזהב” , golden era , השנים 1934-1939 , תור הזהב של הספורט המוטורי הגרמני והתקופה השחורה ביותר של העם היהודי . ממקורות שונים השגתי תמונות נדירות בהן נראים צלבי קרס על מכוניות המרוץ הגרמניות , הצדעות במועל-יד נאצי טיפוסי במהלך מרוצים ועל הפודיום , בימת המנצחים וככל שחקרתי יותר ונכנסתי לנבכי התקופה הבנתי מצד אחד עד כמה המעורבות הנאצית הייתה רבה ועד כמה מצד שני גורמים רבים בעולם מעדיפים די לעבור על זה לסדר היום , ועל זה לא הייתי מוכן לשתוק ומכאן בא הרעיון של הספר . לזכור ולא לשכוח , להנציח ולא להעלים ולהתעלם . במהלך תקופת המחקר והכתיבה נחשפתי גם לגיבורים או ל”גיבורים” של התקופה –אדולף הוהליינן,איש ה-NSKK , נציג ה-SS בתוכנית המרוצים הגרמנית, אלברט נאובאוור , מנהל קבוצת המרוצים של מרצדס , והנהגים – שטוק , קרקיולה , ריצ’ארד סימאן האנגלי , הרמן לאנג וכמובן טציו נובולארי הכול יכול , וברנד רוסמאייר , כולם כאחד העדיפו לעסוק במה שאהבו – לנהוג ולא להתעסק בפוליטיקה , או שלא… אני לעומת זאת החלטתי לעסוק בכול , ולעומק .

בהמשך הדרך הכוונה היא לכתוב ספר בנושא הזה, בינתיים מדובר במחקר לצורך עבודת התזה שלי לתואר שני בהיסטוריה לאוניברסיטת בר-אילן.

מחקר זה מוקדש בראש ובראשונה לכל אותם אנשים , יהודים , שנהרגו במהלך התקופה הנאצית ולכל אותם חובבי ספורט מוטורי שאוהבים את התקופה המעניינת הזו .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה