חפש בבלוג זה

יום שלישי, 1 ביוני 2010

12/9/2009 גראן-פרי אשקלון 1970 ודרק בל

לפני מספר חודשים פרסמתי כאן בבלוג פוסט שעסק בגראן-פרי של 1970 שנערך או לא נערך בשכונת ברנע באשקלון, למי שלא הספיק לקרוא את זה , בבקשה - http://dubymiller.blogli.co.il/archives/5 .

בכל מקרה, מאז אותו פרסום של הפוסט המשכתי לנסות ולחפש עוד מקורות מידע על מה שהתרחש שם ואחד מהאנשים אותם מאד רציתי לשאול היה דרק בל שהתחרה באותו מרוץ ומשם המשיך לקריירה מפוארת שכוללת גם 5 נצחונות במרוץ ה-24 שעות של לה-מאן.

בזכות נפלאות הפייסבוק הצלחתי בדרך לא דרך לאתר את כתובת המייל של דרק בל שלחתי את יונת הדואר לדרכה, האמת, ללא הרבה ציפיות אבל להפתעתי הרבה התשובה הגיע שהוא זוכר את המרוץ האשקלוני ובצורה די טראומתית יש לומר. התחלתי בחלופת מיילים עם הנהג האגדי הזה בעיקר בכדי לדעת מה הוא חשב על סוף השבוע המטורף הזה, האם הרגיש את מתח “השבת” וכמובן את סוגיית הקהל.

אז ככה - להפתעתי הרבה דרק בל ממש לא זוכר שהיתה איזו בעיה עם השבת ולרגע נראה לי שמראש הוא והנהגים האחרים חשבו שהמרוץ עצמו יערך ביום ראשון, יום מקובל ביותר ברחבי הגלובוס לקיום ארועי ספורט. לגבי המסלול והקהל, פה זה כבר סיפור אחר לגמרי. בל מספר כי ברגע שהחלו המכוניות לנסוע על המסלול התחיל הבלאגן . הוא התייחס בתשובתו ספציפית למקצים בהם השתתף ואמר שהמכוניות הוזנקו בשתי קבוצות שונות ובהפרש של מספר שניות האחת מהשנייה ופה החל הבלאגן. כאשר חלפה הקבוצה הראשונה אל מול הקהל , החלו המוני האנשים להתקרב לעבר הגדרות במטרה ולראות טוב יותר וזאת מבלי שהם יודעים שאמורה להגיע קבוצה נוספת..כאשר זו הגיעה רק בנס נמנע האסון.

בהחלטה משותפת בין הנהגים והנהלת המרוץ, לאחר שהבינו שלא ניתן יהיה לשלוט בקהל גם ביום ראשון, היום של המרוץ , לא נותרה ברירה אלא לחשוב על ביטול המרוץ . הקבוצות קיבלו הוראה מראש לאסוף את כל הציוד אל המשאיות . המכוניות יבצעו הקפת ראווה זהירה על המסלול, יכנסו מיד אל הפיטס ומשם אל המשאיות במהירות, מתוך חשש ללינץ’ מצד הקהל. בל מציין כי אכן זה מה שנעשה בדיוק נמרץ והקהל לא הספיק ממש להבין מה קרה שם על המסלול .

מהתגובות של כתיבתו ניתן להבין כי הוא ממש היה מזועזע מהארוע , עובדה שהוא זוכר אותו למרות 39 השנים שחלפו . ולנו כישראלים נותר רק להצטער ולקוות שאולי בעתיד יבינו כי מזג האויר המצויין שלנו בחודשי החורף האירופים יכול לשמש כמקום נהדר לקיום מרוצי מכוניות בחורף. אה, שכחתי, מרוצי מכוניות הן ספורט לא הכי חוקי בישראל של שנת 2009 .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה