חפש בבלוג זה

יום שלישי, 27 ביולי 2010

27/7/2010 - ההיסטוריה של הספורט המוטורי הישראלי - מעין פתיחה




לנסות ולשחזר את ההיסטוריה של הספורט המוטורי הישראלי זה ממש כמו לשבת ולנבור בזיכרונות, מדי פעם לעלעל בתמונות מצהיבות באלבומים הישנים שלי , במגזינים עליהם אני שומר מכול משמר .

אני מלווה את הספורט המוטורי הישראלי מאז שנת 1982 לערך , ממרוץ הראלי-קרוס הראשון שערך המגזין "טורבו" בעפולה , דרך הפעילויות של המועדון המוטורי הישראלי, אז תפקדתי כמרשל במרוצים , בכולם , כולל בזמנים שהייתי בצבא ונאלצתי להשתמש באיומים ותירוצים בכדי לא להחמיץ שום אירוע, משם דרך מרוצי הראלי של מועדון מרוצי ישראל בראשית שנות התשעים, התקופה הקפריסאית בה נאלצו נהגים ישראלים רבים לצאת אל האי השכן ולהתחרות שם מכיוון שלא הייתה שום אפשרות אחרת, לאחר מכן חזרו האירועים לארץ , למרוצי הראלי-ספרינט שאורגנו על ידי מישל גדז', לשם הגעתי בעיקר על תקן אוהד וכתב ספורט מוטורי וכיום אני מלווה את סצנת הראלי המשתקמת בארץ מקרוב, הכי קרוב שאפשר, כשאני יושב כנווט בצוות המתחרה במרוצי הראלי בארץ. במקביל לכל עניין הראלי שבמשך כל השנים כמעט נשא את הדגל בפעילות הספורט-מוטורית בארץ התחריתי גם במרוצי קארטינג החל מארבע פעימות ובהמשך גם בפורמולה-ימאהה שתי פעימות על המסלול המיתולוגי של נחשונים.

הכתיבה שלי הינה מזווית אישית, מאד אישית ולכן יתכן שמה שנראה לי כדבר מסוים היה בכלל משהו אחר אבל אני לא מתכוון להתנצל אלא אולי רק לתקן טעויות משמעותיות, עיוותים וטעויות היסטוריות וכמובן עובדות.

חשוב לזכור כי רוב הנכתב פה נעשה מהזיכרון והשאר מפרטים שהושלמו.

כמובן שלפרקים בהם לא לקחתי חלק דוגמת סיפור הסברה באקרופוליס או אודות המרוץ בשנת 1970 באשקלון לא נעזרתי בזיכרון כי פשוט לא היה כזה...במקרים הללו עשיתי תחקיר גם עם אנשים שהיו במקום כמתחרים או כצופים וכמובן שנעזרתי גם בארכיון העיתונות של בית-אריאלה.

בכדי לרענן את הזיכרון השתמשתי בדרך כלל במאגר הארכיוני של מגזיני הרכב "טורבו" ו"אוטו" שקיימים אצלי בבית וסיקרו את רוב האירועים בצורה די שוטפת, גם אם לא תמיד בדרך אוהדת או ניטרלית כמצופה מעיתונות...

סדרת זו עוסקת אך ורק בפעילות הספורט מוטורי הארבע-גלגלי בישראל. ידוע לי כי היו ועדיין יש פעילויות דו-גלגליות נרחבות, לעיתים אף יותר גדולות מאשר בקרב המכוניות אבל הבחירה נעשתה מפני שמכוניות קרובות לליבי, נושא רגיש.

סגנון הכתיבה שלי הינו אישי לחלוטין. איני מתיימר לכתוב פה ספרות קלאסית או עברית יפה. הרעיון הוא לכתוב מהראש דרך קצות האצבעות למקלדת המחשב הנייד שלי ולהשתדל שלא לעצור, לכתוב בשטף , להחזיק את מד סל"ד הכתיבה בקו האדום רוב הזמן , לא להוריד את הרגל מהגז, במקרה הזה את היד מהמקלדת ובסוף לעבור שוב ולעבד את הכתיבה .

רבים מחובבי הספורט המוטורי בארץ מכירים את כתיבתי מהאינטרנט והסגנון לא יהיה להם זר ולמי שבכל זאת זו פעם ראשונה שנתקל , ברוך הבא לעולם הספורט המוטורי שלי שהוא גם עולם הספורט המוטורי הישראלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה